«

»

H περίοδος του Πάσχα έφυγε …το καλοκαίρι έρχεται!!! – Τι πρέπει να προσέξετε ?

Ιωάννα Βασιλακοπούλου
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, BSc
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ, Πάτρα
Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
www.gaiasdiet.gr

Οι διακοπές του Πάσχα τέλειωσαν μήπως λοιπόν ο δικός μας μεταβολισμός κοιμάται ακόμα και έχει ξεχάσει πως έρχεται καλοκαίρι εκεί έξω? Μήπως τον έχουμε αφήσει δίπλα στο τζάκι ή μήπως οι αλλαγές του καιρού τον έχουν μπερδέψει λίγο? Ας τον ταρακουνήσουμε λίγο κάνοντας πολύ απλά και εύκολα τα όσα θα πούμε παρακάτω.
Πρώτον Ξεκινήστε τη μέρα έξυπνα! Θέλετε να αυξήσουμε τον μεταβολισμό μας; Μην παραλείπουμε ποτέ το πρωινό. Έρευνες δείχνουν ότι ένα καλό πρωινό μπορεί να τον αυξήσει και να συμβάλλει καταλυτικά στην απώλεια βάρους. Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «American Journal of Epidemiology» υποστήριξε ότι όσοι παρέλειπαν τακτικά το πρωινό είχαν 4,5 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να παρουσιάσουν παχυσαρκία σε σχέση με εκείνους που έτρωγαν.
Δεύτερον Μπορεί το πράσινο τσάι να είναι τελικά το μαγικό φίλτρο που ψάχνετε για να τονώσετε τον μεταβολισμό σας; Εντάξει, είναι λίγο υπερβολικό, αλλά αρκετές είναι οι έρευνες που υποστηρίζουν ότι η τακτική κατανάλωσή του φαίνεται να παίζει κάποιο ρόλο στην απώλεια κιλών και τη διατήρηση του βάρους. Η αντιοξειδωτικές κατεχίνες και η καφεΐνη που περιέχει φαίνεται να επιδρούν στη διαδικασία της λιπόλυσης και της θερμογένεσης.
Τρίτον Το πρωινό είναι το καλύτερο! Η αεροβική άσκηση μπορεί να τονώσει πραγματικά τον μεταβολικό ρυθμό. Μάλιστα, οι ώρες που η απλή αεροβική άσκηση μπορεί να επιδράσει περισσότερο στην αύξησή του είναι οι πρωινές. Όταν ξυπνάτε, τα αποθέματα των υδατανθράκων είναι πολύ χαμηλά, οπότε η ήπια αεροβική άσκηση μπορεί να ενεργοποιήσει την καύση λίπους.
Τέταρτον Κάτι να καίει. Η κόκκινη πιπεριά, το τσίλι, το ταμπάσκο και τα άλλα καυτερά τρόφιμα έχουν αποδεδειγμένα ευεργετική επίδραση στο μεταβολισμό. Οι καυτερές τροφές περιέχουν το συστατικό καψαϊκίνη. Η ουσία αυτή αυξάνει τη θερμογόνο δράση τους και κατά συνέπεια βοηθάει στις καύσεις. Έρευνα που έγινε στην Αμερική τη δεκαετία του ’80 έδειξε ότι ένα καυτερό γεύμα τη μέρα μπορεί να επιταχύνει το μεταβολισμό μέχρι και κατά 25%, ενώ η επιτάχυνση διαρκεί τρεις ώρες μετά την κατανάλωσή του.
Τελευταίον και σημαντικότερον .Η περίοδος που έχουμε πάντα νερό μαζί μας. Βάλε ένα μπουκαλάκι στην τσάντα σου. Πιες το με καλαμάκι! Το καλαμάκι βοηθάει στο να πίνουμε πιο πολύ νερό από ότι αν πίναμε από το μπουκάλι._extra tip_Μασώ αργά και κρατώ συγκεκριμένο ωράριο γευμάτων. Απολαμβάνω συχνά γεύματα κάθε δύο με τρεις ώρες!
Και μην ξεχνάμε το σώμα μας είναι δικό μας! Είναι ο καθρέφτης της προσωπικής μας υγείας! Ας το βοηθήσουμε για να μας το ανταποδώσει με τη σειρά του! Ας το αγαπήσουμε, είναι ότι θα μας ανήκει για πάντα!