«

»

Τεράστια Επιτυχία είχε η πρεμιέρα «Μόνος με τον Άμλετ» με τον Αιμίλιο Χειλάκη

Μια καταπληκτική ερμηνεία από τον Αιμίλιο Χειλάκη  ο οποίος υποδυόταν  όλους τους χαρακτήρες της τραγωδίας, με μοναδικό όπλο το κείμενο του Άγγλου συγγραφέα στη διαχρονική μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά.Ο κόσμος κατέκλυσε το θέατρο και έλαβε  τις καλύτερες κριτικές για την τόσο δύσκολη ερμηνεία και τις γρήγορες εναλλαγές ρόλων.Εθεάθησαν πολλά γνωστά πρόσωπα στην παράσταση και μέσα σε αυτά ήταν και η σύζυγος του Αιμίλιου  Χειλάκη,Αθηνά Μαξίμου.

Είναι μια  συμπαραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, της ομάδας αρτΙVITIES (είναι του ίδιου του Αιμίλιου Χειλάκη) και του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

Η παράσταση παρακολουθεί την προσπάθεια του νεαρού πρίγκιπα να διανύσει την απόσταση από την Σκέψη στην Πράξη. Συνειδητοποιώντας ότι το σύστημα αξιών στο οποίο μέχρι τώρα πίστευε και η επίπλαστη ευδαιμονία που μέχρι τώρα απολάμβανε έχουν πια πεθάνει, αναζητάει εναγωνίως έναν τρόπο να διατηρήσει την αξιοπρέπειά και τα ιδανικά του σε μια κοινωνία που ιδεολογικά καταρρέει. Μέσα σε 75 λεπτά ο Άμλετ, η Οφηλία, ο Κλαύδιος, η Γερτρούδη, ο Πολώνιος, ο Λαέρτης, το Φάντασμα του Νεκρού βασιλιά, ο Οράτιος ζωντανεύουν στην σκηνή από έναν μόνο ηθοποιό, τον Αιμίλιο Χειλάκη, σε μια απόπειρα επιστροφής στα απολύτως βασικά στοιχεία της θεατρικής πράξης. Το θεμελιώδες ερώτημα που απασχολεί τον Άμλετ του σήμερα δεν είναι απλά το να ζει κανείς ή να μη ζει αλλά το πώς να ζει. Είναι ένας σύγχρονος ήρωας που παρατηρώντας τις κοινωνικές συνθήκες γύρω του δεν βασανίζεται μόνο από το μάταιο της ανθρώπινης ύπαρξης αλλά κυρίως αναρωτιέται αν είναι προτιμότερο να ζει κανείς άπραγος ή να πεθαίνει πράττοντας

Μάλιστα το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι ο Αιμίλιος Χειλάκης για τις ανάγκες της εναλλαγής των ρόλων πέραν του ότι έχει κουρευτεί ειδικά (έχει σχεδόν ξυρίσει τα μαλλιά του στο δεξί πλαινό μέρος) βάφεται επί σκηνής, μπροστά στους θεατές.

Επίσης αλλάζει στοιχεία κοστουμιών όπως μία ρόμπα ή ένα στέμμα για τις ανάγκες και πάλι των διαφορετικών ρόλων που ενσαρκώνει.

Συνσκηνοθετεί κιόλας την παράσταση παρέα με τον επί χρόνια συνεργάτη του Δημήτρη μαυρίκιου, Μανόλη Δούνια. Η μουσική της παράστασης είναι του Γιώργου Σπανού, τα σκηνικά και κοστούμια του Κέννυ Μακλέλλαν και η επιμέλεια της κίνησης της Αμαλίας Μπένετ ενώ τα φώτα έχει σχεδιάσει ο Νίκος Βλασόπουλος. Βοηθός σκηνοθέτη ήταν η Λαμπρίνα Καραγιαννίδου.

«Θεωρώ ότι είναι μεγάλη υπόθεση ότι στην παράσταση δουλέψαμε πάνω στην μετάφραση – σταθμό του Άμλετ από τον Γιώργο Χειμωνά που είναι από μόνη της ένα ποιητικό κείμενο. Ο σκοπός μας ήταν να κρατήσουμε την βασική γραμμή του έργου, το οποίο ως γνωστό στο σύνολο του διαρκεί πάνω από 4 ώρες.

Στην δική μας παράσταση έχουμε πετάξει κωμικά σημεία όπως π.χ. του νεκροθάφτη ή του Ρόζενγκραντζ και Γκίλντεστερν και η ουσία είναι να δείξουμε έναν άνθρωπο μέσα στην μοναξιά του που συνομιλεί με ανθρώπους επίσης μέσα στην μοναξιά τους. Αυτό “γέννησε” και την ιδέα της μοναξιάς ενός ηθοποιού στην σκηνή.

Στόχος μας είναι η ιστορία να συγκινήσει, δεν πρόκειται για μία παράσταση – βιρτουοζιτέ ενός πρωταγωνιστή αλλά για μία παράσταση συνόλου όπου δούλεψαν 6-7 άνθρωποι. Αντιμετωπίσαμε τον θεατή ως αναγνώστη του έργου προσφέροντας του την πρώτη ύλη του κειμένου. Είμαστε διαρκώς παρόντες εδώ και 3 μήνες που ετοιμάζουμε την παράσταση βασισμένη στο έργο του Άμλετ και ελπίζουμε να συμβεί και σε εσάς όπως έγινε σε εμάς», υπογράμμισε ο κ. Χειλάκης στην συνέντευξη Τύπου που έδωσε στα τοπικά Μέσα ενημέρωσης.

*Οι παραστάσεις του «Μόνος με τον Άμλετ» θα διαρκέσουν έως και τις 5 Ιανουαρίου 2014 και τα εισιτήρια κοστίζουν 15 ευρώ – γενική είσοδος, 12 ευρώ το φοιτητικό και για θεατές άνω των 60 ετών.

Προπώληση έως και 2 ημέρες πριν την παράσταση, 12 και 10 ευρώ αντίστοιχα ενώ κάθε Σάββατο στην απογευματινή παράσταση των 18.30 θα υπάρχει ενιαίο χαμηλό εισιτήριο αξίας 8 ευρώ.

Να θυμίσουμε ότι η τελευταία φορά που ο Αιμίλιος Χειλάκης είχε ξαναπαίξει στην αγαπημένη του Πάτρα όπως λέει, ήταν στην παράσταση «Κραυγή» του Τένεσι Ουίλιαμς μαζί με την σύζυγο του Αθηνά Μαξίμου την άνοιξη του 2011.

Τέλος ο κ. Χειλάκης τόνισε ότι στην σκηνοθεσία και παρουσίαση του «Άμλετ», στόχος του ήταν να τονιστεί και η επικαιρότητα του έργου στο σήμερα.

«Στην παράσταση “Μόνος με τον Άμλετ” λέμε το “Να ζει κανείς ή να μη ζει” ελπίζοντας να βρούμε ευήκοα ώτα στην Ελλάδα της κρίσης. Είμαστε σαν βαριοπούλες σε τοίχους, αρκεί να θέλει και ο τοίχος να πέσει».

 

Συντελεστές:

 

Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς

 

Σκηνοθεσία – Διασκευή: Μανώλης Δούνιας – Αιμίλιος Χειλάκης

 

Σκηνικά – Κοστούμια: Κένι Μακλέλλαν

 

Σχεδιασμός Φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος

 

Μουσική – Ηχητικός Σχεδιασμός: Γιώργος Σπανός

 

Βοηθός Σκηνοθέτη: Λαμπρίνα Καραγιαννίδου

 

Φωτογραφίες: Γιάννης Βασταρδής

 

Παραστάσεις:

 

12,13,14,15,20,21,22,25,26,27,28,29 Δεκεμβρίου 2013

 

2,3,4,5 Ιανουαρίου 2014.